2012. október 2., kedd

Chapter 101st - Bet



Egy sötét helyiségben tértem magamhoz. Amikor megpróbáltam felállni, észre kellett vennem, hogy két kezem egy bilinccsel van egy fal mentén húzódó korlátszerűséghez kötve. A sarokban ültem, és nem messze tőlem nagyjából két és fél méter magasan egy berácsozott ablak volt. Azon keresztül láttam a kinti, csillagos eget.
Fogalmam sem volt, hogyan kerültem ide, vagy mikor. Csak arra emlékeztem, hogy hazaértem, és… És megláttam Lisát és Jace-t… Amint ez eszembe jutott, ismét elkezdtem sírni. De miért…? Jace miért döntött így? Vagy Lisa miért tette ezt? És mióta lehettek együtt? Biztos voltam benne, velem van a baj, hogy nem vettem észre. Anyának mégiscsak igaza volt? Nem, az nem lehet. Én nem olyannak ismertem Jace-t… Pedig mégis az történt, ami…
- Befejezted? – Kérdezte egy férfihang, amikor kissé alább hagyott sírásom. Ahogy a hang irányába fordítottam a fejemet, egy ajtó kitárult a szoba túloldalán, és világosság árasztotta el a helyiséget. A férfinak csak a körvonalait láttam, de azokat is csak nehezen.
Beljebb lépve becsapta maga mögött az ajtót, majd felém vette az irányt. Letérdelt mellettem, és kezét erősen a számra tapasztotta, amikor kiáltottam volna. Ahol körmei a bőrömbe vágtak, égető fájdalmat éreztem.
- Édesem, mi a gond? – Kezdett bele mézes-mázas hangon, majd hirtelen elrántotta kezét. Felállt, aztán fel-le járkált. – Rég találkoztunk… - Csak ekkor ismertem rá, ki ő valójában.
- Francis, mit akarsz tőlem? – Kérdeztem csendesen.
- Hogy mit? – Lépett vissza mellém, mialatt én erősen szorítottam össze a szememet. – Tudom, hogy Constantine elmondta nektek, mit akarok… És most épp elkezdem megvalósítani… - Értettem, mire gondol, de vajon honnan tudja, miről beszélgettünk mi apuval?
Felnyitottam a szemem, és dühösen kezdtem el rángatni a bilincset, ami a korláthoz kötött. Ahogy a tárgy a csuklómba vágott, én felkiáltottam. Mikor ez többször is megismétlődött, és Francis jóízűen nevetett rajtam, nekem eleredtek a könnyeim.
- Feltételezem, nem adod fel… - Állapította meg töprengve. – És ha Jace élete lenne a tét a mi kis játszmánkban? Akkor meg akarnál szökni?
- Jace itt van? – Döbbentem meg, bár nem igazán érdekelt, így gyakorlatilag köptem a szavakat.
- Talán igen, talán nem. – Felelte. – Lehet, hogy Tinának esik baja, ha elszöksz…
- Képes lennél…? – Nem akartam elhinni, hogy bántaná a saját gyerekét. Valahogy még róla sem voltam képes ezt feltételezni.
- Igen. Megeshet, hogy bántanám. De ki tudja… Talán bele is halna… Na, mindegy! Ha Jace-ért nem is, Tináért, vagy a rokonaidért maradnál, igazam van? – Nem válaszoltam, és ezt beleegyezésnek vette. - Gondolom, önszántadból is megteszed, amit akarok, bármi legyen is az, igaz? – Kérdezte egyre távolodva, szórakozottan.
- Igen. – Zokogtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése